У ДУА “Яслі-сад №3 г.Сянно” групу для дзяцей з парушэннямі маўлення вядзе маладая настаўнік-лагапед Крысціна Паляшчук.
Яна не проста дапамагае дзеткам навучыцца правільна гаварыць. Насамрэч дзейнасць такога спецыяліста больш шырокая і ўключае ў сябе развіццё слоўнікавага запасу дзіцяці, важнейшых псіхічных працэсаў (увагі, памяці, мыслення). Дзякуючы заняткам, дзеці спасцігаюць свет, знаходзяць свае месца у калектыве і выяўляюць уласныя здольнасці.
Спецыялісты ведаюць, што мова дзіцяці знаходзіцца на кончыках пальцаў. Чым больш развіваць дробную маторыку, тым хутчэй дзіця загаворыць. Крысціна Паляшчук надае гэтаму пытанню вялікую ўвагу. Нароўні з прывычнымі практыкаваннямі, яна выкарыстоўвае і нетрадыцыйныя метады. У мінулым годзе, напрыклад, актыўна праводзіла з дзецьмі крыатэрапію. Гэта адна з найбольш сучасных тэхналогій карэкцыйнай педагогікі прадугледжвае узаемадзеянне дзіцячых рук з лёдам, што спрыяе развіццю тактыльнай адчувальнасці.
Сёлета дзеці, якія наведваюць групу дэфектолага Крысціны Паляшчук, асвойваюць кінетычны пясок.
— Гэты матэрыял на 98% складаецца з кварца і на 2% з палімера. Такі пясок з’яўляецца гіпаалергенным, ён не рассыпаецца і прыемны навобмацак, — расказвае дэфектолаг. — Кінетычны пясок карысны для развіцця дробнай маторыкі. Яго раяць выкарыстоўваць і псіхолагі для зняцця псіха-эмацыянальнага напружання дзяцей. Бо ў сучасных дзяцей нярэдка назіраюцца гіперактыўнасць або, наадварот, замкнёнасць, няўпэўненасць у сабе. А яшчэ кінетычны пясок спрыяе развіццю творчых здольнасцей дзіцяці.
У час нашага візіту Крысціна Паляшчук займалася з Палінай Гарбузавай. Педагог на практыцы паказала, як можна выкарыстоўваць кінетычны пясок. Да прыкладу, адшукваць у ім маленькія лялькі, рабіць адбіткі літар, выгаворваючы пры гэтым розныя словы і гукі, маляваць пэндзлем на пяску, мяць яго, разгладжваць, ляпіць пры дапамозе дзіцячых формачак фігуркі.
У групе Крысціны Паляшчук выхаванцы з моўнымі асаблівасцямі займаюцца два гады. Ліміт групы складае 12 чалавек. У гэтым годзе яе наведваюць 11 маленькіх сенненцаў. Для зручнасці група дзеліцца на падгрупы. Заняткі пабудаваны наступным чынам: першыя 25 хвілін — дыхальная гімнастыка, потым практыкаванні на развіццё дробнай маторыкі. Затым выхаванцы перамяшчаюцца да люстэрка, перад якім займаюцца пастаноўкай і аўтаматызацыяй гукаў.
У раскладзе педагога ёсць месца таксама індывідуальным заняткам. Акрамя таго, у кожнага выхаванца “маўленчай” групы ёсць асобныя сшыткі, куды запісваюцца хатнія заданні. Дадаткова дэфектолаг кансультуе выхавальнікаў асноўнай групы, якую наведваюць дзеці з парушэннямі маўлення.
— Бацькам не трэба панікаваць, калі педагогі ўключылі іх дзіця ў такую групу, — рэкамендуе спецыяліст-дэфектолаг. — Каб працэс фарміравання маўлення ў дзяцей ішоў хутчэй, бацькам вельмі важна займацца з дзецьмі дома.
Праведзены дэфектолагам маніторынг засведчыў, што, дзякуючы такім заняткам, ў наведвальнікаў групы павысіўся працэнт чыстай моўнай нормы.
Выправіць усе моўныя парушэнні неабходна менавіта ў дашкольным узросце. Гэта дазволіць дзіцяці ў далейшым быць больш паспяховым у школе і ўвогуле па жыцці.
Ірына ХАСАНАВА.
НА ЗДЫМКУ: Крысціна Паляшчук праводзіць індывідуальныя заняткі з кінетычным пяском з Палінай Гарбузавай.
Фота аўтара.
К республиканской акции «Дай лесу новае жыццё» присоединились сотрудники прокуратуры, суда Сенненского района и районного…
Начальник отдела правовой, аналитической и методической работы аппарата ЦИК Елена Григорович на семинаре "Информационное сопровождение…
Дан старт IV республиканскому правовому турниру для старшеклассников «Сила Закона» Начат прием заявок на участие…
С целью развития туристического потенциала Республики Беларусь и привлечения внимания к богатым охотничьим традициям страны,…
В отделении комплексной поддержки в кризисной ситуации и дневного пребывания для граждан пожилого возраста г.п.…
«Пьяному и бесправному не место на дороге!» Под таким названием в период с 7 по…